Trwa ładowanie proszę czekać ...

W jakie dodatkowe urządzenia wyposażyć biuro?

17 maja 2016

Biurka, krzesła, komputery, drukarki, telefony to oczywiście podstawowe wyposażenie każdego biura, bez którego trudno wyobrazić sobie jego sprawne funkcjonowanie. Do podstawowych elementów wyposażenia należą również teczki na różne dokumenty, długopisy i ołówki, papier, segregatory, koszulki i koperty oraz tusze lub tonery do drukarek. Warto jednak pomyśleć o dodatkowych urządzeniach i elementach, które usprawniają pracę biurową i sprawiają, że staje się ona nie tylko przyjemniejsza, ale również bardziej wydajna.

Odpowiednia system wentylacyjny

Odpowiednia wentylacja umożliwia prawidłową wymianę powietrza między biurem, a przestrzenią zewnętrzną. Dzięki temu w biurze panuje zawsze odpowiednia temperatura, a pracownicy mogą oddychać świeżym powietrzem. Ich praca staje się w związku z tym bardziej efektywna. Źle działająca wentylacja niesie ze sobą wiele negatywnych skutków. Po pierwsze może powodować problemy zdrowotne pracowników takie, jak bóle głowy, alergie, choroby układu oddechowego czy podrażnienia błony śluzowej. Po drugie zaś przyczynia się do niszczenia ścian budynku. Odpowiedni system wentylacyjny pozwoli zatem uniknąć tych problemów, a co za tym idzie, sporych kosztów.

Automat do wody z filtrem

Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zapewnienie pracownikom wody. Najczęściej spotykanym rozwiązaniem są dystrybutory do wody z butlami, które co jakiś czas należy wymieniać. Istnieją jednak inne rozwiązania. Dystrybutory podłączone bezpośrednio do instalacji wodociągowej to ogromne ułatwienie. Można wówczas zapomnieć o wymianie butli. Dodatkowym ich atutem jest fakt, że woda jest filtrowana, a w niektórych modelach wzbogacana o minerały. Nie da się ukryć, że taki rodzaj dystrybutorów to ukłon w stronę ekologii. Biuro nie produkuje bowiem całej masy plastikowych butli. Woda nie ma kontaktu z powietrzem, jak to się dzieje w przypadku zwykłych dystrybutorów. Jest więc o wiele zdrowsza.

Mobilne ścianki działowe

Coraz więcej biur zorganizowanych jest w formie tzw. open – space, czyli otwartej przestrzeni. Przesuwne ścianki działowe ułatwiają efektywne wykorzystanie przestrzeni, którą mamy do dyspozycji, a jednocześnie stworzenie bardziej komfortowych i sprzyjających skupieniu stanowisk pracy. Całe systemy ścian przesuwnych, pozwalają w harmonijny sposób połączyć zalety dużych, wypełnionych światłem słonecznym, przestrzeni z pomieszczeniami, które są wyizolowane pod względem akustycznym. Widok biura zorganizowanego w formie hal o dużej powierzchni, podzielonych na niewielkie boksy dla pracowników już chyba nikogo nie dziwi. Charakterystyczne mobilne ścianki oraz wiele innych przedmiotów umożliwiających podzielenie pomieszczenia na mniejsze części stają się coraz bardziej popularne. Elementy tego typu wykorzystuje się nie tylko przy tworzeniu stanowisk pracy, ale również również w salach szkoleniowych i konferencyjnych. Są one niezwykle przydatne.